Hodnotiaca správa

 

    

Mestská časť Bratislava – Staré Mesto, Vajanského nábrežie 3, 814 21  Bratislava

 

Správa

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti 

Základnej školy Hlboká cesta 4 za školský rok 2005/2006

 Predkladá:                                                   

Mgr. Elena Uríčová, riaditeľka  ZŠ                                                     

Prerokované v pedagogickej rade ZŠ                   dňa 30.8.2006

  Prerokované v rade školy pri ZŠ                        dňa 18.10.2006

 

Stanovisko zriaďovateľa:
Mestská časť Bratislava – Staré Mesto
s c h v a ľ u j e

Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
ZŠ Hlboká cesta 4 za školský rok 2005/2006

 

  

           Mgr. Anton Gábor,  v. r.
               za zriaďovateľa        

 

 

Vypracovali:

Elena Uríčová

Mária Ferenčičová

  

Východiská a podklady:

  1.      Vyhláška Ministerstva školstva SR č. 9/2005 zo 16. 12.2005  o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti,
jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

2.      Metodické usmernenie  MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške  MŠ SR č. 9/2005

3.      Koncepcia školy na štvorročné funkčné obdobie

4.      Plán práce ZŠ Hlboká cesta 4 na školský rok 2005/2006.

5.      Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých  metodických združení a predmetových komisií.

6.      Informácie o činnosti Rady školy pri ZŠ

7.      Ďalšie podklady

  • vyhodnotenie plánov činnosti triednych učiteľov

  •  vyhodnotenie krúžkovej činnosti

  • škôl v prírode

  • spolupráce s KNS

  • vyhodnotenie činnosti školského psychológa, resp. školského špeciálneho pedagóga

  • činnosti Rady rodičov

 

Správa

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti 

Základnej školy Hlboká cesta 4 za školský rok 2005/2006

 

I.

a) Základné identifikačné údaje o škole: (§ 2ods. 1 písm. a)

 

1. Názov školy: Základná škola

2. Adresa školy: Hlboká cesta 4,

    811 04 Bratislava

3. Telefónne číslo:  02/52498776                         Faxové číslo:02/52498776

4. Internetová adresa: www.zshlboka.edupage.org        e-mailová adresa: riaditelka@post.sk

5. Zriaďovateľ: Mestská časť Bratislava-Staré Mesto, Vajanského nábr. 3, 814 21  Bratislava

  6. Vedúci zamestnanci školy:

 

Meno a priezvisko

Funkcie

Elena Uríčová, Mgr.

riaditeľ školy

Mária Ferenčičová

zástupca riaditeľa školy pre I. stupeň

 

zástupca riaditeľa školy pre II. stupeň

Eva Balyšinová, Mgr.

vedúca vychovávateľka ŠKD

Oľga Dobiašová

vedúca ŠJ

 7.  Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:

 7.1) Údaje o rade školy:

Rada školy pri ZŠ Hlboká cesta 4 bola ustanovená v zmysle § 24 zákona NR SR č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve
a o zmenea doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 30.3.2004 . Funkčné obdobie sa začalo dňom  21.4.2004
na obdobie 4 rokov.

 Členovia rady školy:

 

P.č.

Meno a priezvisko

Funkcia

Zvolený  za

1

Alexander Trizuljak

 

predseda

rodičov

2

Zuzana Kvassayová

podpredseda

rodičov

3

Igor Gosiorovský, Mgr.

tajomník

pedagogických zamestnancov

4

Peter Smrek, RNDr.

 

delegovaný za zriaďovateľa

5

Igor Švec, Mgr.

 

delegovaný za zriaďovateľa

6

Jaromír Algayer, Ing.

 

delegovaný za zriaďovateľa

7

Mária Kotrisová, Ing.

 

pedagogických zamestnancov

8

Oľga Dobiašová

 

nepedagogických zamestnancov

9

Ján Nebyla, Ing.

 

rodičov

10

Martin Stolár

 

rodičov

11

Emília Kovačiková

 

KNS

 

Stručná informácia o činnosti rady školy za školský rok 2005/2006:

  1. Rada školy v školskom roku 2005/2006 nezasadala

 

7.2) Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy:

  1. Prehľad poradných orgánov riaditeľa školy:

MZ ŠKD                                            vedúca Eva Balyšinová, Mgr.

MZ učiteľov 1. stupňa                      Katarína Fajnorová, Mgr.

PK SJ                                                 Hana Chrobáková, Mgr.

PK cudzích jazykov                           Anna Klimešová, Mgr.

PK matematiky                                 Igor Gosiorovský, Mgr.

  1. Poradnými orgánmi riaditeľa školy sú predmetové komisie a metodické združenia, ktorých úlohou je plán práce školy rozpracovať do plánov MZ a PK tak, aby boli konkretizované jednotlivé úlohy s určením zodpovednosti za ich plnenie. PK a MZ zasadali pravidelne 4x ročne a predkladali riaditeľke školy návrhy na skvalitnenie výchovno-vzdelávacieho procesu (nákup učebných pomôcok, programov, vybavenie kabinetov, úväzky, počty hodín a pod.), starostlivosť o talentovaných žiakov, zapojenosť do súťaží a olympiád, príprava projektov a ich realizácia a iné.

 

b) Údaje o žiakoch školy za školský rok 2005/2006 (§ 2 ods. 1 písm. b)

 

Ročníky

Stav k 15. 9. 2005

Stav k 31. 8. 2006

Počet tried

Z toho špec. tried.

Počet žiakov

Z toho v špec. tried.

Z toho integ.

Počet odd. ŠKD

Počet žiakov v ŠKD

Počet tried

Z toho špec. tried.

Počet žiakov

Z toho v špec. tried.

Z toho integ.

Počet odd. ŠKD

Počet žiakov v ŠKD

1.

2

 

49

 

 

2

43

2

 

48

 

 

2

43

2.

3

 

69

 

 

3

61

3

 

71

 

 

3

62

3

2

 

43

 

1

1

24

2

 

45

 

1

1

24

4.

2

 

53

 

 

1

22

2

 

54

 

 

1

22

5.

2

 

38

 

1

 

 

2

 

35

 

1

 

 

6.

1

 

24

 

 

 

 

1

 

21

 

 

 

 

7.

1

 

29

 

1

 

 

1

 

29

 

1

 

 

8.

1

 

26

 

 

 

 

1

 

26

 

 

 

 

9.

2

 

40

 

 

 

 

2

 

41

 

 

 

 

Spolu

16

 

371

 

3

7

150

16

 

370

 

3

7

151

 

 

c)Údaje o počte zapísaných žiakov do I. ročníka ZŠ, údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy (§2 ods. 1 písm. c) a d)

 c1) Údaje o počte zapísaných žiakov do I. ročníka

 

POČET  ŽIAKOV

Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH

POČET  TRIED

SPOLU

DIEVČATÁ

počet /%

ODKLADY

počet /%

NEZAŠKOLENÍ V MŠ

počet /%

SAMOSTATNÉ

76

 

41/53,9%

20/26,3%

1/1,3%

2/43 žiakov

 

Nenastúpilo 13 žiakov(išli na inú školu), rodičia zapísali deti na viaceré školy v rámci MČ aj v rámci mesta. Do začiatku školského roka sme nevedeli koľko detí nastúpi do 1.roč.

 

c2) Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné školy

 

 c.2.1 žiaci 9. ročníka

 

 Počet žiakov 9. r.

 

41

Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých na jednotlivé druhy SŠ

Gymnáziá

Stredné odborné

školy*

SOU-4. ročné

SOU-3. ročné

OU-2.ročné

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

Prihlás.

Prijatí

16

19

20

20

2

2

 

 

 

 

* priemyslovky, obchodné akadémie, pedagogická a sociálna akadémia atď.

 c. 2.2.  Žiaci 4. ročníka

 

Počet žiakov

4. ročníka

54

 

Prehľad o počte žiakov 4. ročníka prijatých na 8. ročné gymnáziá a iné školy

  osemročné gymnáziá

 Na iné školy

Prihlásení

Úspešní

Prijatí

Prihlásení

Úspešní

Prijatí

17

17

17

2

2

2

 

 c. 2.3. Žiaci nižších ročníkov II. stupňa ZŠ prijatí na SŠ

 

Počet žiakov 8 . ročníka

26

 

Prehľad o počte žiakov 8. ročníka prijatých na  SŚ

bilingválne gymnáziá

Na iné školy*

Prihlásení

Úspešní

Prijatí

Prihlásení

Úspešní

Prijatí

7

1

1

2

2

2

* športové školy, hudobno-tanečná škola atď.

 

 

c.2.4. Iné skutočnosti, vysvetlivky. Každý rok sa hlási viac žiakov na 8ročné gymnáziá, bez zreteľa na prospech. Všetci, ktorých rodičia prejavia záujem sa dostanú do gymnázia, ak neuspejú na štátnom gymnáziu odídu na súkromné. Skutočný počet zistíme až v septembri.

 

e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania.(§ 2 ods. 1 písm. e) 

 e.1.)   I. stupeň

 

Ročník

Trieda

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried

SjaL

Aj

Nj

M

Prvouka

Vlastiveda

Prírodoveda

Ø triedy

1.

1.A

 

 

 

 

 

 

 

 

1.B

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

2.A

slovné hodnotenie

2.B

1,05

 

1,05

1,05

1

 

 

1,03

2.C

1,33

 

1,14

1,19

1

 

 

1,16

3.

3.A

1,75

1,05

 

1,4

 

1,25

1,15

1,32

3.B

1,38

 

1,26

1,13

 

1,13

1,17

1,22

4.

4.A

1,52

1,26

 

1,57

 

1,3

1,04

1,37

4.B

1,44

 

1,41

1,56

 

1,41

1,48

1,46

Ø  jedn. predmet

 

1,42

1,16

1,22

1,32

1,0

1,30

1,22

 

 

 e.2. II. stupeň

 

Roč.

Tr.

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried

SjaL

Aj

Nj

D

Z

Ov

M

F

Ch

P

Tchv.

Vv

Hv

Tv

Nv/Ev

Ø triedy

5.

5.A

2,07

1,71

 

1,5

1,92

 

2,21

 

 

1,64

1,0

1,02

1,0

1,0

 

1,51

5.B

1,93

1,56

1,43

1,75

1,43

 

1,75

 

 

1,56

1,0

1,18

1,31

1,0

 

1,44

5.C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

6.A

2,2

1,75

1,8

1,95

1,9

1,5

2,1

1,8

 

1,6

1,07

1,25

1,30

1,0

 

1,64

6.B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

7.A

2,42

2,0

1,92

2,15

1,8

1,46

2,53

2,0

 

2,38

1,0

1,73

1,73

1,08

 

1,89

7.B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

8.A

2,24

1,6

2,0

2,0

1,68

1,52

2,44

2,24

2,12

2,08

1,13

1,32

1,60

1,0

 

1,82

8.B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

9.A

2,11

2,06

1,79

2,11

1,58

1,42

2,68

2,53

2,16

1,79

1,0

1,32

1,68

1,17

 

1,83

9.B

2,0

1,68

1,95

2,16

1,53

1,42

2,32

2,47

2,21

1,74

 

1,63

2,0

1,06

 

1,86

9.C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ø  jedn. predmet.

2,16

1,77

1,82

1,97

1,69

1,46

2,32

2,19

2,15

1,87

1,03

1,38

1,55

1,04

 

 

 

 e 3.) Výsledky externých meraní – Monitor 9

 

Trieda

Počet žiakov

Z toho písalo

M Ø poč. bod. v SR

M Ø poč. bod.

triedy

M Ø v % v SR

M Ø v % triedy

Sj Ø poč. bod. v SR

Sj Ø poč. bod. triedy

Sj Ø v % v SR

Sj Ø v %

triedy

9. A

19

19

18,4

19,9

61,4%

66,3%

24,4

24,5

81,2%

81,7%

9. B

22

19

18,4

21,9

61,4%

72,98%

24,4

25,4

81,2%

84,5%

9. C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Celkom

41

38

18,4

20,9

61,4%

69,6%

24,4

24,9

81,2%

83,2%

 

f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov  v šk. roku 2005/2006 ( §2 ods.1 písm. f)

 

Ročník

Trieda

Uplatňované učebné plány

1.

1.A

rozšírené vyučovanie cudzieho jazyka

1.B

s vyučovaním nemeckého jazyka

2.

2.A

rozšírené vyučovanie cudzieho jazyka

2.B

s vyučovaním nemeckého jazyka

2.C

s vyučovaním nemeckého jazyka

3.

3.A

s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka

3.B

s vyučovaním nemeckého jazyka

4.

4.A

s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka

4.B

s vyučovaním nemeckého jazyka

5.

5.A

s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka

5.B

s vyučovacím jazykom nemeckým

6.

6.A

s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka/s vyučovacím jazykom nemeckým

7.

7.A

s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka/s vyučovacím jazykom nemeckým

8.

8.A

s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka/s vyučovacím jazykom nemeckým

9.

9.A

s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka

9.B

s vyučovacím jazykom nemeckým

 

g) Údaje o fyzickom počte zamestnancov a  plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie (§ 2 ods. 1 písm. g)

 

Základná škola

Počet

Školský klub detí

Počet

zamestnanci ZŠ -spolu

32

zamestnanci ŠKD

7

Z toho PZ*

25

Z toho PZ

7

Z počtu PZ

 

Z počtu PZ

 

- kvalifikovaní

24

- kvalifikovaní

7

- nekvalifikovaní

1

- nekvalifikovaní

 

- dopĺňajú si vzdelanie

 

- dopĺňajú si vzdelanie

 

Z toho NZ**

7

Z toho NZ

 

Z počtu NZ

 

Z počtu NZ

 

- školský psychológ***

 

- upratovačky

 

- špeciálny pedagóg

1

ŠJ

 

- upratovačky

3

zamestnanci ŠJ- spolu

6

- ostatní (ekonóm, mzdár atď.)

3

 

 

Spolu počet zamestnancov ZŠ+ŠKD+ŠJ

45

Z celkového počtu zamestnancov školy počet

PZ / %

32/71,1%

Vysvetlivky: PP* – pedagogickí zamestnanci,  NP** – nepedagogickí zamestnanci

Špeciálny pedagóg*** - ak je platený podľa osobitnej tabuľky (nie pedagogickej)

 

g1 Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom roku 2005/2006

 

Predmet

Počet učiteľov neodborne vyučujúcich daný predmet

nemecký jazyk

1 učiteľ 16 hodín

dejepis

1 učiteľ 2 hodiny

občianska výchova

1 učiteľ 5 hodín

fyzika

2 učitelia 4 hodiny

 

h)  Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy ( §2 ods.1 písm. h)

Vedenie školy v súlade s koncepciou školy podporuje ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov v záujme zvyšovania ich pedagogickej a odbornej spôsobilosti a počítačovej gramotnosti. Vzdelávania sa zúčastnilo 81 osôb, t.z., že v priemere sa každý pedagóg zúčastnil najmenej dvoch vzdelávacích podujatí

Celoročné vzdelávanie : 12 zúčastnených

učiteľov 1. stupňa etická výchova

2

priebežné vzdelávanie pre začínajúcich učiteľov

1

priebežné vzdelávanie triednych učiteľov

1

európske jazykové portfólio

2

ECDL

5

inovačná didaktika s využitím web. stránok

1

Dvoj a viac dňové kurzy : 38 zúčastnených

 

školenie správcov počítačových sietí

1

seminár učiteľov Nj v SRN Sambachshof

1

seminár pre učiteľov chémie

1

písanie vo výučbe Aj

1

seminár pre učiteľov geografie a prírodopisu

3

slohové práce v Sj

1

Ľudia pre moderný úrad

8

PIRŠ

20

exkurzia pre učiteľov prírodopisu a geografie

2

Jedno rázové podujatia: 31 zúčastnených

 

čítanie s porozumením

1

Vlastiveda pre 4.roč.

1

exkurzia do CHA Horský Park

1

použitie ASC agendy v škola

1

splývavé čítanie

2

metodika prvouky

2

vzdelávanie učiteľov Ov a Ev

1

seminár pre učiteľov telesnej výchovy

1

zvyky a obyčaje Vianoc v nemeckom jazyku

2

seminár pre učiteľov D, Aj

2

zákon o ochrane osobných údajov

2

environmentálna výchova

1

vyhodnotenie inšpekčnej činnosti

1

seminár o projektovom vyučovaní

2

práca s počítačom na hodinách chémie

1

inštruktáž k riešeniu úloh olympiád

3

nová klasifikácia v slovenskom jazyku

1

cezhraničná spolupráca uč. Nj projekt Cernet v Györi

2

seminár o vyučovaní Nj v Kežmarku

3

K ďalšiemu vzdelávaniu pedagogických zamestnancov prispieva aj priebežná pedagogická prax študentov na hodinách Z, M, Hv, Aj, D, Sj, aj ŠKD.

Za dlhoročnú výbornú spoluprácu bola p. učiteľka zemepisu, ako cvičná učiteľka, vyznamenaná pri príležitosti 65. výročia založenia PrF UK.

Žiaci 1.A s p. učiteľkou sa podieľali na príprave programu pre STV Školáci pre predškolákov a pripravili program a darčeky pre deti z materskej školy – budúcich prvákov.

Škola sa vďaka aktívnym a tvorivým učiteľom podieľa na organizovaní olympiád . matematickej, geografickej, olympiády v anglickom a nemeckom jazyku.

 

i) Údaje o aktivitách školy ( § 2 ods. 1 písm. i)

 

Súčasťou Plánu práce je odporúčanie používať interaktívne, zážitkové učenie, projektové vyučovanie a ďalšie stratégie, metódy a postupy, ktoré prepájajú učenie so životom a rozvíjajú kompetencie žiakov. Snažili sme sa, aby vedomosti žiakov boli upevnené osobnými zážitkami a skúsenosťami, podľa možnosti aj za účasti rodičov.

Exkurzie a výlety :

-         Planetárium Hlohovec 9A,B

-         Spaľovňa komunálneho odpadu 9.roč.

-         Jadrová elektráreň Jaslovské Bohunice 9.roč.

-         Prietrž- prehliadka manufaktúry na ručnú výrobu papiera 2B,4B

-         Bradlo, Košariská 2B, 4B, 9AB

-         Čierno hronská železnica, Čierny Balog 4A

-         NPR Devínska Kobyla 5AB

-         NBS vývoj peňazí a eura 6A, 9AB

-         Podolie, Čachtice, Matúšovo kráľovstvo- žiaci navštívili expozíciu modelov dobových hradov  6.-9. roč..

-         Vianoce na Bojnickom zámku 2.st.

-         ZOO 6A

Návštevy divadla :

-         Divadlo Aréna : Zázračná čiapka 1A

-         Bábkové divadlo . Soľ nad zlato 2AC

-         SND Narodil sa chrobáčik  2B

-         Balet Luskáčik 4B

-         Bábkové divadlo : Čarovná flauta 4B

-         V rámci ŠKD v divadle A-ha videli predstavenia : Hra na fľašku, O tetke psote, Kakaovníci

-         Ako Tóno hľadal tóny priamy prenos hudobnej rozprávky v SRo  1B, 3A, 3B

Múzeá :

-         SNM Mamuty na Slovensku  1A, 6A

-         Dopravné múzeum 2ABC

-         Mestské múzeum Prechádzka storočiami 7A

-         Policajné múzeum 9AB

-         TANAP 5AB, 7A

-         Košariská M. R. Štefánik  3AB,  9AB

Výstavy :

-         BIB 4AB, 3B

-         Bibiana  Život a dielo H. CH. Andersona 4B

-         SNG Mária Uhorská 6A, 7A

-         Významné expedície sveta 7A, 9AB

-         SNM  Mikroprocesory srdcia počítačov- priblížila žiakom 7A, 8A, 9AB vznik a vývoj mikroprocesorov, jednoduchou, prístupnou formou odborníci vysvetlili žiakom, čo je to mikroprocesor, ako funguje, aké má vlastnosti

-         Bratislavský hrad M. R. Štefánik 9AB

                                   Leonardo da Vinci  zvedavý génius  9AB, 8A

 

Kiná :

-         Ekotopfilm – krátke filmy s ekologickým zameraním  4. roč.

-         V – klub v rámci Medzinárodného festivalu dokumentárnych filmov o ľudských právach, ktoré pripravila humanitárna organizácia Človek v ohrození navštívili žiaci 8.-9. roč. filmové projekcie ako doplnok k učivu Ov a Ev. Filmy Deti zo stanice Leningradská o živote detských bezdomovcov a Anjeli – príbeh o smrti a nádeji detí zomierajúcich na AIDS boli veľmi pôsobivé a zanechali v žiakoch hlboké emotívne zážitky.

Iné :

-         Návšteva ZOO vstupné PET fľaše 2ABC

-         Botanická záhrada 2B

-         Orientačno - poznávacia hra, spoznávanie historických pamiatok Bratislavy 3A, 4B, 6.A

-         Soľ slovienskeho chleba – výchovno-vzdelávací program s použitím audiovizuálnych prostriedkov bol  prierezom vývoja našej štátnosti od príchodu prvých Slovienov na naše územie, život dávnych predkov, vznik písma, vzdelanosti a kultúry    4.-9. roč.

-         Výchovný koncert                   1. st. Hudobná rozprávka

                                                           2.st. Muzikálová a filmová hudba

-         Mikulášske predstavenie spojené s príchodom Mikuláša a rozdávaním darčekov  1.st.

-         Športový deň detí  5AB, 6A

-         Návšteva mestskej knižnice  8A, 9A

-         Spolupráca s CVČ      alternatívne vyučovanie výtvarnej výchovy, modelovanie, glazovanie 1A, 2C

-         Alternatívne vyučovanie prvouky Plazy     2C

-         Školská Fašiangová diskotéka  4.-9. roč.

-         Ochutnávka mliečnych výrobkov Monte 2.st.

-         Organizovanie Blšieho trhu, finančný zisk bol poukázaný na Slov. výbor UNICEF 2900.-Sk a pre ZŠ nevidiacich v Levoči 1000.-Sk

-         Organizovanie zberu papiera nazbierali sme 8120 kg

-         Všetky oddelenia ŠKD navštívili prezidentský palác v rámci Dňa otvorených dverí

-         Výstava kníh spojená s predajom pre všetkých žiakov školy

Projekty :

·      Lego dacta  Hrady a zámky Slovenska, Čierny Balog- ochrana čierno hronskej železnice a okolitej prírody 4A

·      Kinderrestaurant žiaci 4B pripravili v spolupráci s rodičmi občerstvenie a precvičovali slovnú zásobu v nemeckom jazyku hrou na reštauráciu

·      Tierprojekt, Tiere basteln návšteva ZOO , precvičovanie slovnej zásoby, maľovanie a tvorba projektu 1B

·      Windmühlebasteln – exkurzia k veterným elektrárňam Prellenkirchen v Rakúsku, tvorivé dielne, výstava projektu 4B,3B

·      Projekt „Seasons“ prezentácia vedomostí a zručností žiakov 1A triedy z anglického jazyka

·      Projekt „Proces v súdnej sieni“ žiaci 9.A triedy prezentovali svoje komunikačné zručnosti a rozširovaním slovnej zásoby viedli v triede súdny proces v anglickom jazyku

·      V rámci etickej výchovy realizácia projektov Kým nie je príliš neskoro, Cesta k emocionálnej zrelosti, Nenič svoje múdre telo

 

Aktivity zamerané na vzdelávanie v nemeckom jazyku v spolupráci s KNS :

-         pozri projekty

-         súťaž v prednese poézie a prózy v Nj 2.-9.roč.

-         návšteva p. Stefanidesa (predsedu KNS v Rakúsku) z Viedne, pozrel si vyučovanie Nj, rozšírenie spolupráce

-         pri príležitosti 15.výr. založenia KNS slávnostné prijatie v Primaciálnom paláci, škola dostala ďakovný list za dlhoročnú aktívnu spoluprácu s KNS

-         „Martinstag“ lampiónový sprievod

-         Workshop Harmónia 3.-4. roč. nácvik programu na vianočný koncert

-         Mikulášsky večierok v Dome športu, prezentácia programu v Nj 3.-4. roč

-         Vianočná Viedeň- návšteva vianočných trhov a cisárske hrobky

-         Ekumenická bohoslužba v kostole na Panenskej ulici 3.-5.roč. spev

-         Vystúpenie žiakov na výročnej členskej schôdzi KNS v spoločenskej sále hotela Kyjev 4B

-         Pfarrer Alexy Preis súťaž v písaní literárnych útvarov v nemeckom jazyku- 6 žiakov získalo finančnú odmenu

-         Spolupráca s redakciou mesačníka Karpatenblatt – uverejňovanie prác žiakov

-         Deň matiek vystúpenie žiakov 2.-4.roč. v Nj

-         Výlet do Viedne návšteva Sissi múzea v Hofburgu, Schönbrun  3.-4. roč.

-         Návšteva ZOO v Schönbrune 1.,2. roč.

-         Vystúpenie na Sviatku kultúry a vzájomnosti v Kežmarku aj za účasti prezidenta republiky 3.,4. roč.

-         Literárna súťaž organizovaná Jugend Literatur Werkstatt Graz  9.roč.

-         Jazyková skúška z nemeckého jazyka v spolupráci s Goethe inšt. za účasti koordinátora nemeckých lektorov v SR Dr. Salaia zo SRN 2 žiaci získali Sprachdiplom

-         Úspešnosť v olympiáde v nemeckom jazyku

Školy v prírode :

v     Tatranská Lesná  5AB,7A, zameraná na realizáciu environmentálnej výchovy, upevňovanie a získavanie vedomostí z oblasti ekológie, ochrany prírody, o národných parkoch, vysokohorskom prostredí a podnebí, flóre, faune histórii... Žiaci navštívili Štrbské Pleso, Skalnaté Pleso, Vodopád Skok, Hrebienok, Studenovodské vodopády, Tatranskú Lomnicu a Starý Smokovec.

v     Brezová pod Bradlom 3A,3B Žiaci dostali denník ŠvP, do ktorého si značili priebeh a činnosti počas každého dňa stráveného v ŠvP. Okrem vyučovania absolvovali športové a spoločenské aktivity, turistický výlet na Bradlo a ďalšie

v     Liptovský Ján 6A, 8A,9AB žiaci si rozšírili kultúrnohistorické informácie o Liptove, flóre a faune Liptovskej kotliny.

 

 

Plavecký výcvik zvládlo úspešne 44 detí 1.,2. roč.

Lyžiarsky výcvik  pre 45 žiakov 1.-2. roč. na Pezinskej Babe sa stretol s mimoriadnou kladnou odozvou zo strany rodičov, prebiehal v rámci ŠKD

Základný kurz korčuľovania  v Avione zvládlo 45 detí, deti sa chodili korčuľovať v rámci ŠKD aj do Horského parku.

Dopravné ihrisko navštívili žiaci 2.-4. roč.

 

 

i) Údaje o prezentácii školy na verejnosti

Ø      Deň otvorených dverí  spojený s kultúrnym programom a imatrikuláciou prvákov, pri príležitosti Európskeho dňa rodičov a škôl. Žiaci 1. ročníka predviedli rodičom, čo sa naučili za krátky čas v škole v Nj, Aj, Hv  a boli po zložení slávnostného sľubu prijatí do „stavu žiackeho a cechu školského“.

Ø      Martinstag – sviatok sv. Martina, patróna Bratislavy, si pripomíname lampiónovým sprievodom- svetlo je symbolom nádeje a radosti. Občerstvenie pripravili rodičia aj škola (ved. ŠJ navarila čaj), hlavnou myšlienkou je ochotne sa podeliť a pomáhať druhým. Svetielka žiarili v celej záhrade a žiariace svetlo z lampiónov, ktoré si deti pripravili za pomoci rodičov , sa odrážalo v ich vysmiatych očiach .

Ø      Vianočná akadémia – pásmo piesní, básní, kolied, scénok a hudby usporadúvame každoročne v predvianočnom čase, ako darček našich žiakov rodičom, starým rodičom aj priateľom školy.

Ø      Deň matiek -  pripravili sme pre mamičky, babičky kultúrny program, žiakov gitarového krúžku, ktorí predviedli svoje umenie v hre na gitare, doplnili žiaci 1. stupňa literárnym pásmom

Ø      Besiedky 1 A, 2 A prezentovali svoje vedomosti z anglického jazyka. V zábavnej a veselej atmosfére piesní, básní, scénok a tanca predstavili p. učiteľky rodičom celoročnú prácu ich detí

Ø      Sviatok kultúry a vzájomnosti Kežmarok vystúpenie žiakov 3.-4. roč.

 

Ďalšie informácie: všetky uvedené akcie mali pozitívny ohlas u širokej verejnosti a rodičov

 

i1) Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach

 

Názov súťaže, olympiády

Umiestnenie-dosiahnuté výsledky

Umiestnenie v medzinárodných súťažiach

regionálne kolo

krajské kolo

celoslovenské kolo

názov súťaže

umiestnenie

Olympiáda v Nj kat.1A

2.miesto

 

 

 

 

                                 1B

2.

 

 

 

 

                                  1C

2.

 

 

 

 

Olympiáda v Aj kat. 1C

3. miesto

 

 

 

 

Geografická olympiáda G

1.

 

 

 

 

                                      H

2.

 

 

 

 

Slávik Slovenska 2.kat.

2.

 

 

 

 

Európa v škole lit. časť

3.

 

 

 

 

                        výtvar. 1.kat.

2., 3.

 

 

 

 

OK Basketbal chlapci

1. miesto

 

 

 

 

OK Vybíjaná dievčatá

2.

 

 

 

 

OK stolný tenis

1.

 

 

 

 

T-Com-Streethockey škol.liga

 

2. miesto

 

 

 

Hviezdoslav. Kubín poézia

3.

 

 

 

 

                                 próza

3.

 

 

 

 

OK Matematická olympiáda

3.

 

 

 

 

Basketmaratón

1. miesto

 

 

 

 

Staromest.liga(basketbal)

1.

 

 

 

 

Hokejový turnaj staromest. škôl

1.

 

 

 

 

OK Ľahká atletika - beh na 300m

1.

 

 

 

 

                   - vrh guľou

3.

 

 

 

 

Matematický klokan  K2

 

 

3x1.miesto

 

 

                                   K9 

 

 

1.

 

 

  

j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená ( § 2 ods. 1 písm. j)

 

Názov projektu

Termín začatia realizácie projektu

Termín ukončenia realizácie projektu

Výsledky

Infovek

2003

trvá

 

prináša alternatívy pre získavanie nových poznatkov, orientácie sa v množstve nových informácií, pomáha vytvárať efektívne, alternatívne a kvalitné vzdelávanie a používať nové formy práce, poskytuje nám počítače, programy- software aj s licenciami, pripojenie k internetu a iné rôzne aktuálne a potrebné informácie

Škola hudby

september 2005

trvá

 

Cieľom je podchytiť, vokálno-inštrumentálnou metódou, deti už od 1. ročníka a dosiahnuť kvalitnú technickú úroveň hry na sopránovú zobcovú flautu, hravou formou rozvíjať hudobné schopnosti detí, vytvárať špecifické hudobné predstavy a zážitky nevyhnutné pre uvedomelý prístup k hudobným činnostiam. Škola vychádza z ľúbeznej detskej reči, zo slov, veršov, ľudových riekaniek, rozprávok, hádaniek, ľudových hier a piesní a fúkanie pozitívne vplýva na zdravotný stav detí

 

 

k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole (§ 2 ods. 1 písm. k) . V zmysle metodického usmernenia  neuvádzame.

 l) Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach školy (§ 2 ods. 1 písm. l)

  1. Naša škola už roky zápasí s nedostatkom priestorov, pritom máme nevyužité 2 poschodia povalových priestorov. Naše požiadavky boli prerokovávané sa zástupcami KNS vzhľadom nato, že poskytujeme vzdelávanie aj deťom občanov SR hlásiacich sa k nemeckej národnostnej menšine, na MŠ aj zo zástupcami mestskej časti. Pre vyučovanie máme k dispozícii 20 miestností z toho 1 počítačová učebňa, 1 učebňa nemeckého jazyka a 3 malé miestnosti na bifurkáciu pri výučbe jazykov, zostáva 15 kmeňových tried (z toho 1 je aj učebňa fyziky, 1 spoločenská miestnosť, bývalá kaplnka je všestranne využívaná), triedy slúžia zároveň aj pre oddelenia ŠKD v poobedňajších hodinách. Ak by sme boli naozaj plno organizovaná škola potrebovali by sme 9x2=18 tried. A tak sa „tešíme“, že nám žiaci 4. ročníkov odchádzajú na gymnáziá. Na druhej strane je to veľká škoda, lebo žiaci môžu na našej škole, vzhľadom na jej koncepciu získať certifikát stredného stupňa vzdelania v nemeckom jazyku – Sprachdiplom.
  2. Chýbajú nám slušné šatne príp. sprchy pre žiakov aj učiteľov na prezliekanie sa na hodiny telesnej výchovy
  3. Naša škola má síce krásny zelený ako pamiatkovo chránený areál, ale chýba nám školské ihrisko, ktoré by sa dalo vybudovať zo strany Sokolskej ulice.
  4. Škola by potrebovala multimediálnu učebňu a ďalšiu počítačovú učebňu
  5. Opraviť aj druhú časť strechy

Uvedené nedostatky v materiálnom a technickom zabezpečení sú a zrejme aj budú vo výhľadovom pláne školy.

 

m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy (§ 2 ods. 1 písm. m).  Správa o hospodárení za predchádzajúci kalendárny rok:

http://www.vykazy.sk/vksoh/2005/ssz/protokol.php?id_prot=MUNUTUJYJC

 

n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia ( § 2 ods. 1 písm. n

  • Na začiatku školského roka sme prijali do pracovného pomeru školskú psychologičku, ktorej činnosť sa stala prínosom pre žiakov s problémami v učení, správaní, pomáhala žiakom riešiť aj krízové životné situácie a orientovať sa pri voľbe povolania poznávaním ich schopností, záujmov a osobnostných predpokladov nevyhnutných pre správny výber strednej školy. Učiteľom poskytovala poradenstvo v oblasti duševného vývinu žiakov, stratégie a štýly zvládania agresivity, šikanovania a porúch učenia. Aktívne spolupracovala aj s rodičmi pri zvládaní problémov pri výchove detí. V záujme zlepšenia medziľudských vzťahov v triede a správania žiakov využila ponuku PPP  na uskutočnenie sociometrie v 5B,7A,8A.
  • V spolupráci s OLO sa nám podarilo získať kontajnery pre triedenie odpadu, ktorý žiaci triedia do kontajnerov na papier a plasty na chodbách a v triedach. Na triedení odpadu sa podieľajú všetci zamestnanci školy.
  • V záujme zlepšenia pracovného prostredia sme zakúpili do zborovne nové stoličky a nábytok, vybudovali sme počítačový kútik s pripojením na Internet pre prácu učiteľov, zakúpili sme učebné pomôcky,  nový nábytok a tabule do 4 tried.
  • Všetci učitelia absolvovali vzdelávanie v oblasti využívania IKT, a svoje poznatky môžu aplikovať pri využívaní softwaru ASC agendy, ktorý sme zakúpili pre administráciu prác triednych učiteľov a internetovú žiacku knižku
  • Aktuálne informácie pre rodičov i širokú verejnosť ako aj úspechy školy, kroniku školy, sme zverejňovali na web. stránke školy, ktorá dostala novú štruktúru aj vzhľad.

 o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení (§ 2 ods. 1

písm.o

Silné stránky

Slabé stránky

§   Dobré sociálne zloženie žiakov

§   Príjemné, tiché okolie školy

§   Malá škola rodinného typu, učiteľ pozná každého žiaka

§   Dobrá dostupnosť MHD z rozličných častí mesta

§   Rešpektovanie práv dieťaťa, Žiacka rada

§   Špeciálny pedagóg na škole

§   Široká ponuka záujmových krúžkov

§   Kvalifikovaný pedagogický kolektív tvorivých učiteľov využívajúcich moderné, netradičné stratégie a postupy pre zvýšenie efektivity vyučovania

§   Kvalitná výučba cudzích jazykov Aj, Nj

§   Výborné umiestnenie žiakov na stredné školy

§   Možnosť integrácie detí, starostlivosť o nadaných žiakov

§   Množstvo mimoškolských aktivít

§   Úspechy v súťažiach

§   Organizovanie olympiád

§   Zrekonštruované sociálne zariadenia, vysoká úroveň hygieny

§   Výborná kuchyňa, kvalitná a chutná strava v školskej jedálni

§   Dobrá spolupráca s Radou rodičov

§   Tímová spolupráca zamestnancov školy

§   Možnosti priebežného vzdelávania zamestnancov školy

§   Ľudský prístup k riešeniu problémov

§   Kladný postoj vedenia školy k modernizácii vyuč. procesu

§   Komunikácia vedenia školy so zamestnancami

§   Kvalitná organizácia školy

§   technické vybavenie na výučbu cudzích jazykov

§   málo počítačov pre deti

§   vybavenie tried( nábytok, lavice, podlahy),

§   absencia školského ihriska

§   chýbajúce kabinety a odborné učebne

§   nedostatočné využívanie IKT vo vyučovaní

§   nevyhovujúca telocvičňa

§   chýbajúce šatne a sprchy

§   priestory ŠKD

§   knižnica

§   malá školská jedáleň

Príležitosti

Ohrozenia

§   realizácia medzinárodných projektov

§   zriadenie multimediálnej učebne

§   skvalitniť počítačovú gramotnosť zamestnancov

§   nákup výučbového softwaru

§    vylepšiť možnosti pohybu detí vo vonkajších priestoroch pre šport a voľný čas

§   Podkrovie prestavať

§   Opraviť druhú časť strechy

§   Vymaľovať priestory školy

§   Aktívnejší prístup  a angažovanosť rodičov pri školských aktivitách

§   Nákup kvalitných učebných pomôcok pre frontálne práce žiakov

§   agresivita žiakov voči sebe aj voči učiteľom

§   narastajúci vandalizmus

§   nedostatočná vnútorná motivácia žiakov

§   znižujúce sa počty žiakov, odchody na OG

§   odchody lepších žiakov

§   súkromné školy

§   nedostatočná distribúcia učebníc

§   postavenie učiteľa v spoločnosti

§   finančné ohodnotenie

§   odchod učiteľov z rezortu školstva z finančných dôvodov

§   časté striedanie učiteľov cudzích jazykov

§   prílišná feminizácia školstva

 

II. Ďalšie informácie o škole, ktoré môže správa obsahovať:

 

a) Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania ( § 2 ods. 2 písm. a)

pozri bod (l) a IIc

 b) Voľnočasové aktivity školy (§ 2 ods. 2 písm.b)

V školskom roku 2005/2006 odovzdalo 279 žiakov vzdelávací poukaz, boli použité na záujmovú činnosť žiakov počas ŠKD a krúžkovú činnosť organizovanú školou – finančné ohodnotenie vedúcich krúžkov, nákup materiálu, vybavenie počítačovej učebne a pod.

Počítačové krúžky(4) žiaci sa oboznámili s operačným systémom Windows XP a základmi práce s aplikačnými softwarmi ( textové, tabuľkové, grafické editory, prehliadač internetu, elektronická pošta), žiaci prvého stupňa využívali ponuky Infoveku, časopis Infovekáčik, kde mohli hravou, zábavnou formou precvičovať aktuálne učivo.

Turistický krúžok(2) jeho cieľom bolo oboznámiť deti s históriou a pamiatkami Bratislavy, spoznávať krásy a rozmanitosť okolitej prírody, poznať CHKO Malých Karpát – Devínsku Kobylu, orientovať sa v teréne, poznať turistické značky a pod.

Poznaj svoje mesto - oboznámenie žiakov 2. stupňa s históriou Bratislavy a jej najvýznamnejšími historickými  pamiatkami, legendami a povesťami. Žiaci takto zmysluplne trávili čas počas sobôt.

Ekologický krúžok cieľom krúžku bolo získať nové, prehĺbiť a rozvinúť už nadobudnuté poznatky o ekológii, význame ochrany prírody, životného prostredia a vzťahu človeka k prírode a prostrediu. Formou ekohier, súťaží a aktivít sa formovalo ekologické cítenie, myslenie a postoj žiakov. Žiaci riešili ekologické problémy, vyjadrovali sa k rôznym zákonom a zákonitostiam prírody.

Ruský jazyk(2) v predazbukovej časti  žiaci získavali základné poznatky z tematických okruhov škola, trieda, oblečenie, obchod...V druhej časti spoznávali postupne jednotlivé písmenká azbuky a precvičovali učivo v pracovných zošitoch

Konverzácia v nemeckom jazyku(2) bola zameraná na rozširovanie slovnej zásoby, získavanie správnej výslovnosti formou básní, riekaniek, rozprávok, piesní a didaktických hier

Výtvarný krúžok hlavným cieľom bolo viesť deti k láske k umeniu, tvorivosti, citu a rozvíjať talenty. Použitím rôznych techník a materiálov podľa ročných období žiaci dotvárali interiér školy a vyrábali darčeky pre svojich najbližších.

Krúžok šikovných rúk  - vyšívanie, zvládnutím základných zručností a stehov žiaci prešli na zložitejšie techniky a výrobu malých darčekov na Vianoce, ku Dňu matiek a pod.

Pohybový - činnosť krúžku bola prispôsobená mladšej kategórii školského veku, zameraná na osvojenie pohybov, ktoré nevyžadujú veľkú silu, rýchlosť a vytrvalosť, primeraným súťaživým spôsobom, kombinovaním rôznych športových prvkov

Gitarový krúžok – žiaci sa naučili základné akordy spojené zo spevom, spoznávať rozličné žánre piesní, postupne prešli k zložitejším akordom, piesňam a rytmom, plynule nenásilnou formou postupovali, každý svojim vlastným tempom ku zvládnutiu hry na gitaru. Svoje zručnosti predviedli na gitarovom koncerte ku Dňu matiek, kde odznelo hudobné nadšenie a radosť.

c) Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom (§ 2 ods. 2 písm. c)

Spolupráca školy s rodičmi je veľmi dobrá, väčšina rodičov prejavuje záujem o školskú prácu detí a pravidelne sa informuje, či už prostredníctvom žiackych knižiek, konzultácií alebo formou rodičovských združení, ktoré sa konajú pravidelne 5x ročne. Poradenskú službu rodičom poskytuje aj školský psychológ, resp. školský špeciálny pedagóg. Rada rodičov úzko spolupracuje s riaditeľkou školy, okrem návrhov a pripomienok k chodu školy prispieva aj finančne pre deti, z čoho má úžitok aj škola – nákup pracovných zošitov, kníh do žiackej knižnice, odmeny žiakom za súťaže, školská diskotéka, Mikuláš, vstupné do divadiel ... Zásluhou rodičovského združenia boli všetky triedy vybavené tekutým mydlom, zásobníkmi na papierové utierky, košmi na použité utierky a dopĺňanie v priebehu roka sa hradí tiež z prostriedkov rodičovského združenia. 2% z daní, ktoré získalo rodičovské združenie ako občianske združenie, budú použité na zriadenie multimediálnej učebne.

 

d) Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú

vzťahy sa nedajú merať, ale prelínajú sa celou činnosťou školy, aktivity školy zamerané pre verejnosť a rodičov (i) príp. bod (o).                                                                                        

 e) Výchovno-vzdelávacie výsledky v školskom roku 2005/2006 – príloha  

 

Prospech

 

Počet tried/voľných

Počet žiakov/integrovaní

Prospelo/integrovaní

Neprospeli/integrovaní

Neklasifikovaní/integrovaní

Počet ť žiakov s opravnými skúškami

Rozdiel v počte žiakov v porovnaní so začiatkom školského roka (+,-)

1. stupeň

9/0

218/1

210/1

0

8/0

0

+4

2. stupeň

7/0

152/2

151/2

0

1/0

0

-5

spolu

16

370/3

361/3

0

9/0

0

-1

%

 

 

97,6%

 

2,4%

 

 

Poznámka:

neklasifikovaní sú žiaci, ktorí plnia povinnú školskú dochádzku mimo územia SR

Správanie

Pochvala riaditeľom školy

Pokarhanie riaditeľom školy

Znížená známka 2. stupňa

Znížená známka 3. stupňa

Znížená známka 4. stupňa

% žiakov so zníženými známkami

Počet záškolákov

1. stupeň

111

0

0

0

0

0

0

2. stupeň

56

7

6

0

0

3,9%

0

spolu

167

7

6

0

0

1,6%

0

znížené známky zo správania boli udelené za opakované porušovanie školského poriadku a neospravedlnenú absenciu

Dochádzka

1. polrok0

2. polrok

spolu

Priemer na žiaka

Poznámka:

niektorí žiaci majú časté virózy,

neospravedlnená absencia je za svojvoľné odchody z vyučovania, alebo neúčasť na popoludňajšom vyučovaní

ospravedlnené

14415

17697

32236

93,9

neospravedlnené

27

112

139

0,41

spolu

14442

17809

32375

94,38

 

 

 

 

                                                                                                             Mgr. Elena Uríčová,  v. r.
                                                                                                                     riaditeľka školy

 

 Stanovisko rady školy – príloha:

Rada školy súhlasí s obsahom  a odporúča Mestskej časti Bratislava – Staré Mesto

s c h v á l i ť Správu o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti  ZŠ Hlboká cesta 4,  za školský rok 2005/2006

 

 Alexander Trizuljak, v. r.
predseda rady školy